Kiedy robot staje się ludzki?

10 lipca 2008, 11:25

Kiedy komputer znowu się zawiesza, często denerwujemy się na niego, jakby był człowiekiem. Wiele osób nadaje swojemu pecetowi czy laptopowi jakieś imię. To właśnie tego typu zjawiska zachęciły doktora Sörena Kracha i profesora Tilo Kirchera z Kliniki Psychiatrii i Psychoterapii Uniwersytetu w Aachen do zbadania zagadnienia, czemu i w jakich okolicznościach przypisujemy maszynom ludzkie cechy oraz jak się to przejawia na poziomie korowym.



Unreal Tournament

Irańczycy prezentują... gry wideo

21 sierpnia 2009, 11:28

Po raz pierwszy w historii na zachodnich targach gier wideo pojawili się przedstawiciele... irańskiego przemysłu gier. W Kolonii jedno ze stanowisk zajmowali pracownicy Narodowej Fundacji Gier Komputerowych.


Koniec PC Zone

19 lipca 2010, 08:25

PC Zone, pierwszy brytyjski magazyn piszący o grach komputerowych, kończy swoją działalność. Na początku września, po 17 latach istnienia, pismo zostanie zamknięte.


Głębinowa gra w chowanego

14 listopada 2011, 09:24

Zdolność przełączania typu kamuflażu to u pewnej kałamarnicy i ośmiornicy kwestia życia i śmierci. Wersja przezroczysta i lekko odbijająca światło dobrze sobie radzi z drapieżnikami, które polując na głębokości 600-1000 m, wypatrują zarysu sylwetki swoich ofiar, natomiast ubarwiona stanowi odpowiedź na metody polowania ryb wyposażonych w fotofor (narząd świetlny).


Przygoda w kafkowskim stylu

9 stycznia 2014, 12:13

Na początku grudnia zaprezentowano trailer niezależnej gry komputerowej, bazującej na twórczości Franza Kafki. Jej autorem jest rosyjski deweloper Denis Galanin, który wcześniej w podobny sposób zajął się "Hamletem" Szekspira.


Staruszka

Aktywność fizyczna chroni starsze panie przed śmiercią

6 listopada 2017, 11:25

Zwiększenie aktywności fizycznej i jej intensywności zmniejsza u starszych kobiet ryzyko zgonu, czytamy w najnowszym numerze pisma Circulation wydawanego przez American Heart Association. W magazynie opisano badania, jakie w latach 2011-2015 przeprowadzono na niemal 18 000 kobiet


Najlepsi piłkarze narażeni na wyższe ryzyko chorób neurodegeneracyjnych

17 marca 2023, 10:21

Najlepsi piłkarze są narażeni na o 50% wyższe ryzyko rozwoju chorób neurodegeneracyjnych niż przeciętne osoby, informują badacze z Karolinska Institutet. Zwiększone ryzyko związane jest z przede wszystkim z odbijaniem piłki głową. W przypadku bramkarzy ryzyko jest niższe niż w przypadku zawodników z pola.


Second Life© Linden Lab

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji

14 września 2007, 17:26

Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).


Unreal Tournament

Powstanie "YouTube gier"

30 października 2008, 18:12

Za trzy tygodnie, 19 listopada, zostanie uruchomiona usługa, która może zrewolucjonizować rynek gier wideo. Mowa tutaj o microsoftowym Xbox Live Community Games Channel, dzięki któremu każdy twórca gier będzie mógł zaoferować swoje dzieło milionom potencjalnych klientów.


Nieufne najstarsze dzieci

9 grudnia 2009, 13:06

Przekonania dotyczące cech osobowości dzieci zależnych od kolejności urodzeń nie są li tylko stereotypami. Okazuje się bowiem, że najstarsze dzieci rzeczywiście mniej chętnie współpracują, dzielą się i są bardziej nieufne od reszty rodzeństwa (Animal Behavior).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy